Egy biorobot naplója

Birobotowa kalandjai egy észak-kelet magyarországi nagyváros közelebbről meg nem nevezett termelő egységében. Mert a munka pallérozza a jellemet és a termelés az, mely kéznyújtásnyira hozza a jövőt.

Friss topikok

Linkblog

HTML

„Mit keresel te itt?” – a meglepetések napja – Day 1

2008.03.18. 09:51 | biorobotowa | Szólj hozzá!

Meglepetés volt az első műszak a KMMNMO-ban, mivel nagyon is lehetséges scenáriónak tartottam, hogy olyan nyolc körül nagy duzzogva itthon leszek, és mindenféle szabadkozások közepette szidom az anyacéget, meg a közvetlen feletteseimet, de ez nem történt meg. Mivel hallottam/láttam más termelő multikat új munkaerő felvételekor munkavállalókat managelni, ezért arra számítottam, hogy körülbelül fél órán belül valamelyik gyártósoron találom magamat, miközben folyamatosan azt kérdezgetem magamtól, hogy mit keresek én itt, mit kerek én itt?

Ehhez képest a kérdés megvolt, de nagy meglepetésemre nem én tettem fel, hanem az oktatást végző műszakvezető, sorvezető, oktatási felelős? (nem igazán tudom, mi lehet a pontos pozíciója)  az egyszerűség kedvéért a továbbiakban CSV… Nagy meglepetésemre az egész műszakban oktatás folyt, és ami még meglepőbb volt, hogy viszonylag kulturált hangnemben és színvonalon. CSV egy velem egykorú, hajráfos, fiatal srác, aki az egész munkába állás óta először használta a munkavállalókkal szemben a megfelelő hangnemet és nagy meglepetésemre a 8-ból körülbelül 6 órán keresztül sikerült fenntartania a meglehetősen vegyes társaság figyelmét. Az asztalos tanfolyam a 20 éve oktató nyugdíjba vonuló mesternek ez másfél óráig sem sikerült. Ennek fényében ezt mindenképpen bravúros teljesítménynek tartom.

Szóval a bemutatkozás alatt úgy éreztem, hogy itt bedobhatom az egyetemi végzettséget, korábbi szakmai tapasztalataimat, meg azt, hogy ki is vagyok én valójában, amire nagyjából rögtön meg is érkezett a feljebb citált kérdés, viszont pont abban a hangnemben, amit (el)vártam. Tehát a képzeletbeli „faszt” nélkülözve és őszinte meglepetéssel. Rákérdezett, hogy érdekel-e egy sorvezetői állás, amit azért hárítottam, hogy egyelőre lássam át, hogy is működik ez az egész, amire azért tényleg szükségem is van, mielőtt bármi érdekelne azon túl, hogy pénzügyileg kicsit stabilizálódjak, amíg nem találok valami normális melót magamnak.

Az oktatást követően írtunk egy tesztet, ahol sikerült egy kérdést kihagynom, ezért nem lett száz százalékos, ellenben mondjuk 2 perc alatt megcsináltam. Természetesen itt is voltak olyan versenyzők, akik a 16-ból 4 választ is elbasztak, annak ellenére, hogy CSV szerintem meglehetősen alapos volt, jól evickélt a diktálás és a mese közti aknamezőn és meglepően jól tartotta a fegyelmet is. Persze volt egy-két „akkor már mehet is a kedves dolgozó” ami előrevetítette a dolgozókkal szembeni szigort, mindenesetre az altatás tökéletesen sikerült, ma délután pedig következik a gyakorlati oktatás.

A fekete leves a kilépésnél következett, amikor a biztonsági őr kilátásba helyezte az MP3 lejátszóm elkobzását, és olyan hangnemben beszélt, amit nem nagyon tűrők el, de majd most jól feljelentem VCS-nél, illetve neki is felhívom a figyelmét, hogy olyan szabályt nem tudok betartani, amit nem is ismerek, szóval ezeket tisztázzák in advance.

Amúgy a gyár, a termelési terület hatalmas, sokkal nagyobb, mint amire én számítottam, a szikvíz nagyon szénsavas, tehát baszom jó és az elvakult (KMMNMO által alkalmazott robotok) pedig elvakult, sötét barmok, akiket csakis és kizárólag a norma érdekel, meg, hogy ki hogyan dolgozik. Ez lesz egyébként a leggrízesebb rész szerintem az egész történetben. Az emberi tényező - a robotok világában…

A bejegyzés trackback címe:

https://biorobot.blog.hu/api/trackback/id/tr41385746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása